In the spotlight: Ilona Norbart

Afbeelding

Deze keer in onze "in the spotlight": collega Ilona Norbart. Binnen Districon houdt Ilona zich bezig met alle dagelijkse organisatorische en ondersteunende zaken en houdt nauw contact tussen de drie kantoren van Districon. Zij vertelt u graag alles over haar ervaringen.

 

Wie ben je?

Ik ben Ilona Norbart en alweer 3 jaar werkzaam binnen de backoffice van Districon als Office Assistant. Voor mijn periode bij Districon, ben ik altijd werkzaam geweest in de dienstverlenende sector, waarbij ik verschillende functies heb vervuld op het gebied van toerisme (van stewardess tot aan camperverhuur-specialist). De sterke behoefte in verandering van branche, is mede omdat ik meer uitdaging zocht in mijn carrière.

Mijn ervaringen

Mijn werkzaamheden variëren van dag tot dag. Elke dag zorg ik voor het reilen en zeilen op kantoor en verleen ik ondersteuning, in welke vorm dan ook, aan de consultants. Denk aan zakelijke reizen boeken, cv’s omzetten naar onze huisstijl tot aan de puntjes op de i zetten bij uitgaande presentaties en offertes. Een prachtig compliment dat ik gekregen heb was van Ronald, onze Senior Consultant. Hij stuurde een offerte door voor controle op opmaak, spelling en archivering en het moest binnen een uur klaar zijn in verband met een deadline. Ik heb hier gelijk een prioriteit van gemaakt en alles conform de Districon huisstijl aangepast. Nog geen twee dagen later, kwam Ronald langs mijn kantoor en zei: ”Bedankt Ilona, voor jouw inzet. We hebben de opdracht binnen!” Ik vond dat erg lief alleen een bedankje was niet nodig. "It's part of my job" zei ik nog. En toen zei Ronald dat ook mijn rol net zo belangrijk is als diegene die de offerte presenteert aan een opdrachtgever. “Samen hebben wij er een goed lopend verhaal van gemaakt, jij controleerde de opmaak, getallen en spelling en nu is de opdracht binnen. Dus dit was een geweldig vorm van teamwork.” En daar heeft Ronald gelijk in, we doen het allemaal samen, op welke manier de invulling is – het is echt teamwerk binnen Districon.

Ons jaarlijks terugkerend seminar is iets wat altijd groots uitgepakt wordt. Een aantal jaren achtereen werd dit event op Nyenrode in Breukelen gehouden. Maar in 2019 moesten wij uitwijken naar een andere locatie vanwege verbouwingen die toen plaatsvonden op Nyenrode. Samen met mijn collega Gerjanne zijn wij op zoek gegaan in de provincie Utrecht naar de perfecte locatie. Wij hebben 4 verschillende locaties bezocht en zijn unaniem uitgekomen bij de Observant in Amersfoort. Het is een prachtig gebouw, met meerdere sub-zalen, zodat onze sprekers na het plenaire gedeelte, de genodigden konden toespreken in een eigen zaal. Het mooie van deze ervaring is, dat ik niet alleen support achter de schermen bood, maar ook deel uitmaakte van het team: op zoek naar de locatie, contact onderhouden met de eventmanagers, de relaties uitnodigen, milieubewuste reisadviezen geven, draaiboeken maken en op de dag zelf natuurlijk ook genieten van deze mooi dag.

In 2019 heb ik ons personeelsweekend georganiseerd. Een personeelsuitje wordt elke 2 jaar georganiseerd voor al onze medewerkers en hun partners. En zo gingen er dus bijna 100 Districonners, in oktober, een weekend naar Vlieland. Maandenlang voorbereidingen treffen, allemaal in het geheim, want pas 2 weken voor vertrek vertelde ik de collega’s waar we heen gingen. Tot die tijd werd alles in het geheim gepland, met af en toe een teaser via de mail naar de medewerkers. Ik heb veel lol ervaren na het sturen van zo’n teaser, want de raarste bestemmingen vlogen om de oren. In samenwerking met Bureau Vlieland hebben we er een actief weekend van gemaakt. Ik ging in juni 2019 stiekem op locatiebezoek naar Vlieland en werd op het eiland ontvangen door Bas en Erwin, de eigenaren van het eventbureau. Zij hadden verschillende activiteiten op het programma gezet, zodat ik alvast de belevenis kon ervaren en kijken of het geschikt zou zijn voor onze medewerkers. Daarna zijn de mannen van Bureau Vlieland ook een paar keer op kantoor in Maarssen gekomen om samen het weekend tot een succes te maken. En een succes was het! Bijna alle hotels in de Dorpsstraat van Vlieland waren overgenomen door Districon. Na de overtocht met de privé veerboot, exclusief voor ons geregeld, stonden de fietsen paraat op de kade. We zijn wezen blokarten, powerkiten, ribvaren, jutteren en hebben samen met een mobiele DJ op de Vliehors Express een strandrit gemaakt. Afsluitend nog een mooie feestavond om zo moe maar voldaan weer terug te keren naar huis. Van de eerste plannen in maart tot aan half oktober ben ik hier druk mee geweest. Dit was echt mijn mooiste ervaring.

MasteringVlieland

Toekomstvisie

Het organiseren van events, is echt iets wat ik leuk vind en helaas viel er haast niets te plannen in 2020. Ik hoop dat 2021 meer ruimte biedt om iets te mogen organiseren. Gelukkig zien wij om ons heen, ook bedrijven die meedenken in de nieuwe manier van organiseren: live events via Teams of Zoom, filmstudio’s afhuren of je werkervaringen delen via podcasts. En nu is het zo dat ook wij daarmee begonnen zijn. Nieuwsgierig geworden? Dan kan je hier de podcasts luisteren. We wachten met smart af wat de toekomst zal brengen. 1 ding is zeker, hier bij Districon zitten we niet stil en denken wij ook steeds meer vooruit. De administratieve en mentale ondersteuning blijf ik bieden aan mijn collega’s. Ik merk, hoe klein of groot het berichtje of cadeau is dat ik stuur, dat zij dat oprecht waarderen in deze vreemde tijden.

Welke collega mag van jou in de volgende spotlight staan?

Mijn passie voor reizen herken ik ook bij mijn collega Tanya Bulavskaya, één van onze medewerkers in ons Solutions team. Een mooie aanleiding om het stokje over te geven aan Tanya, om de volgende keer in de spotlight te staan. 

 

Author
Share with: